Perancang.... ohh perancang......

Salam....

Hehehehe...

Jumpa lagi kite yer...

Erm kali ni aku nk cite pasal 'planning'...
hehehe...

Pernah dengar JPBD???
Pernah dengar MIP???
Pernah dengar MTP????

Lar....
JPBD tuh singkatan kepada 'Jabatan Perancang Bandar dan Desa'...





MIP tuh pulak mengenai 'Malaysian Institute Of Planner'...








MTP tuh pulak mengenai 'Malaysian Town Planning'....

Nak tengok website diorang???
Klik je kat perkataan yang ade kat atas tuh....

huhuh...
Entah r....
pasal MIP nih aku nk cite ckit r...
Actually,aku x minat nk masuk tapi ade la yang da masuk...
ade advantage....
tapi bagi aku....
kalu setakat nk name je join MIP nk watpe kan...
So, bia korang lar....

hahahah...

JPBD tuh pulak, aku da penah pgi induk dye...
Cari maklumat kt library dye lar....






Ha...
aku satu link web nih....
"Planning Commissioner Journal"...
Macam jurnal-jurnal mengenai planning lar...

huhuh...

ok2 x???
ilmu perlu dikongsi...

Assalamualaikum....

Comments

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..