Rancang Kesihatan

Perkahwinan boleh mengurangkan nyanyuk.....

Satu kajian terbaharu yang dilakukan di Sweden mendapati bahawa individu yang mempunyai pasangan hidup adalah kurang berisiko untuk menghidap penyakit Alzheimer (nyanyuk) sebanyak 50% dan begitu juga dengan mereka yang mempunyai pasangan hidup pada pertengahan usia.



Kajian yang sama juga mendapati seseorang yang hidup berseorang selepas bercerai mempunyai tiga kali ganda bakal menghidapi penyakit alzheimer kelak...




hehehe...
So,korang janganlah kahwin lambat k....

Pesanan kepada 'ayah'....
"ko muda ag, jangan risau kay"....

jangan marah....
hehehe....



kejap ye...
ada lagi ni.....



Kajian terbaru pula yang diselidik dan diketuai oleh Dr Krister Hakansson dari Institut Karoliska di Stockholm. Mereka mendapati seseorang yang hidup berpasangan pada pertengahan usia adalah kurang 50 peratus berisiko nyayuk apabila usia mereka lanjut berbanding yang tinggal bersendirian.

Bagaimanapun, Dr Susanne Sorensen dari persatuan Alzheimer berkata sesiapa sahaja boleh mengurangkan risiko nyanyuk yang tidak melibatkan perkahwinan.

dia berkata "Orang bujang tiodak sepatutnya bimbang- terdapat cara lain untuk mengurangkan risiko Alzheimer sperti selalu bersenam,mengamalkan pemakanan yang seimbang dan tidak merokok"....

So, 'ayah' tidak perlu risau kay...
hehhe....
gurau-gurau sahaja ini...

yang penting tengok lar orang yang kat dalam nih....
'syok' giler pas kahwin.... 'malam pertama' tu.....



hehehe...
Tata....

Comments

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..