Apa itu Detail Plan???

Assalamualaikum...

Hehehe...
Korang nak tahu pasal Detail plan x???
aku tau korang mesti ad yang tau n xtau pasal detail plan....

So, kebiasaanya, detail plan nih lebih terperinci dari pelan besar....
Kebiasaanya gmbaran plan yang lebih kepada 'ZOOM IN'.... Semasa ini ia juga boleh dipanggil 'micro level'....

Tapi yang pasti bagaimana nak nampak ag terperinci????

Ade tiga bende yang slalu batch aku kene wat...
Tapi lebih diprktikkan semsa di sem 4 (ketika itu, studio master Dr. Suhana)...

A)Detail plan (Skala 1:250 , 1:500)
b)Gambar yang ingin dibuat (gmbar contoh pembangunan fizikal)
c)Keratan rentas (sama ada nk tnjuk pembangunan tepi sungai dan sebgainya)
D)Sketch gmbar (gambar sebelum dan selepas)
Nih contoh detail plan mase sem 4 ritu....


(Skala 1:250)

Masa ini aku ade wat gmbaran sokongan n keratan rentas tapi dalam ketas yang berbeza...


Yang ini contoh gmbaran yang aku maksudkan... aku letak gmbar dalam plan untuk tunjukkan pembangunan yang dicadangkan...

Mengenai Cross Section atau keratan rentas pula ramai yang tidak mengetahui...
Semua cross section ini aku harap korang amik contoh bagaimana cross xection dibuat....
semua ini adalah contoh jea kay...Isi atau maklumt dalam keratan rentas di bawah hanyalah contoh kay....






Untuk skecth pula...
Korang kene phm....

Korang kene skecth gmbaran gambar 3D kawasan yang korang nk bangunkan...

Tuh je stakat nih..

-P@y Che-

Comments

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..