Future Planning...

Assalamualaikum....

kali ini aku ingin bercerita mengenai perancangan masa depan aku...
erm...
"sementara masih muda,better korang sambung blaja,sebab 6t biler dah besar,korang akan rase malas belajar dan bila da dapat dwet tiap2 bulan,paham2 lar..."


masih ingat kata2 ini...
sepanjang semester akhir ini,kata2 ini sering kali aku dengari....

Tapi untuk pengetahuan korang... aku tidak akan sambung lagi pembelajaran aku di Skudai kelak... Mungkin aku tak lafazkan di hadapan kawan2 rapat.. kerana aku sedeyh,aku mungkin tidak akan berjumpa lagi dengan mereka... tapi aku percaya kepadaNya.. Jika benar kita ikhlas dalam suatu perhubungan persahabatan, kita berpisah dan dengan kuasaNya, kita akan dapat bertemu semula... bertemu dan berpisah itu adalah lumrah alam...



Banyak lagi tanggungjawab aku diluar sana... mane2 yang rapat dengan aku akan merasai ape yang aku maksudkan ni...

Insyaallah aku akan bekerja dalam sektor planning.. xkesah juruteknik ke,TA ke.. asalkan dalam planning... Aku sukakan planning walaupun aku tak se'excellent' mereka2 yang len... aku juga memilih planning dalam kursus nombor 1 ketika mengisi borang upu dulu... aku berbangga menjadi pelajar planning... terbaik ar!!!

Kemudian aku akan cuba sambung pelajaran aku di SPACEUTM... Mungkin sukar bagi aku.. tapi aku kene usaha... Betol kan???

Selain itu, aku juga banyak impian....
Antaranya.... aku ingin hidup senang untuk membantu family aku... kerana tanpa mereka, siapakah aku...

untuk statement belajar dulu tuh... berbeza sungguh dengan kemampuan aku ketika ini... aku memang nk sambung.. tapi kalu da xde rezeki.. aku cuba ikut jalan lain...

Insyaallah Dia ade untuk hambanya...
-P@y Che-

Comments

tapibukanaku said…
weh, chiill ah! ko x de, cam ane aku n lain2 nk sambung! gagagga! kejayaan dan kegagalan selame nih milik bersame!.. macam2 mende da kite rasai..kite perbaharui kelak bersame..! ohhhh!
Faizal said…
chill untuk mereka yang sentiasa 'tenang'...

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..