Kisah Kawan Baik aku..

Assalamualaikum...
hey...
kali nih, aku nk citer kisah sedeyh pasal kawan kepada kawan baik aku.... cukup baik dgn aku....
dan dye juga banyak bercrite dgn aku...

Mungkin ini kisah sedih... dan amik la pengajaran semua...
Aku tumpang simpati...

Inilah akibatnya risiko bercinta...

Aku pun xpaham.... Kisahnya bermula begini...

**Ehsan pak GoOgle
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Si A adalah kawan baik aku...
Si B adalah kawan baik A...

So.. diorang berkongsi la bercrite (A+B),sebab diorang beshfren terbaik!!... Si A baru je clash dengan seorang gurl.. dan A cukup sedeyh... dan A bertanye pada si B..

A : Kenape dye (awek A) wat aku macamni?? aku xde salah pape n xpenah buat salah...

B : Mungkin dye (awek A) da jumpe sesuatu yang lebih menyempurnakan hidup dye kot...

A : tapi kenape tak dari dulu dye tolak aku??

B : Mungkin dulu dye sayang... mungkin juga skunk nih sayang dye hilang tibe2 kot.. sebab aku juge penah merasakannya...

A : tapi kenape sekarang?? sob.. sob.. sob... (bapak ar, brutal2 tapi dalam hati ade taman)

**Ehsan pak GoOgle

B : erm..ko kene kuat. jangan layan sngat perasaan sedeyh tuh... 

A : aku memang xkesah kalu mende nih jadi dulu.. tapi hampir * tahun... aku sngat sayang dye.. aku sgt cinta dye...

B : tapi cinta xley dipaksa.. kadang2 mungkin dye sedang mencari yang terbaik untuk diri dye..

A : tapi kenape aku yang dipilihnya dulu?? aku tahu kite ade hak untuk pilih yang terbaik.. tapi kite ade hak ke untuk mempermainkan perasaan orang lain... kite ade hak ke untuk seksa jiwa orang lain...


B : ......... xtau ar aku... payah..... bla.. bla... bla...

**Ehsan pak GoOgle

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kawan2.. aku xtau nak cakap ape.. aku cume tumpang simpati.. itulah ranjau dan risiko kalu kite bercouple... Sakit bukan walaupun kite ikhlas sebenar-benarnya~

**Kepada semua reader, ade pape jawapan tak?? ade tak nasihat kepada kawan baik aku ini... tolong la... buruk aku tengok muke dye menangis.. hahahahahah!!!


-P@y Che-

Comments

Saya je said…
hadui. suruh je A tu cari awek baru, selesai masalah :D
nia Athena said…
suruh jerr A tu lpakan awek dye n cri gurl laen..bunga bkn skuntum kan???
秋 ツ said…
kadang2 Allah bg kita jumpa wrong person dlu sebelum jumpa da right one. dugaan itu lumrah kehidupan. nasihatkan dia, supaya dia tak terlampau sedih. sentiasalah berada disamping dia.
ANIS HJ SUKARTI said…
sedey2.. saya pernah berada di tempat kawan Payche tu.. memang jujur, sukar untuk terus menerima, luahkan sahaja apa yang terbuku dihati dengan teman yang dipercayai. jangan pernah sesekali simpan di dalam hati. kerana sampai bila-bila ianya akan tetap kekal dan tidak akan hilang dari ingatan..

dan yang paling penting, ingatlah Allah mengetahui segala yang terbaik untuk hambanya.. jadikan ini sebagai pengajaran untuk terus melangkah ke hadapan siapa sangka tanpa masa lalu kita tidak akan belajar erti sebuah kehidupan.. (^__^)

sory.. banyak plak ceritanya.. hehehe.. bunyi pun dah naik ngarut!! hahaha
Faizal said…
@amirah.. ish.. kasar nampak.. hehe.. itu ar.. maybe dye terlalu sayangkan gurl tuh!
Faizal said…
@niaAthena a'ah.. bunga bukan sekuntum ... itu la pasal... ish2..

@Miss dorayaki.. erm.. sy memang slalu bersama dyea... (*_*)
Faizal said…
@nadzirah aqilah... thanx atas nasihat yang panjang.. hehehe!!!!

walaupun banyak membebel.. tp ade isi jugak!
lurfkhara said…
aaaaa . not a gud advisor , tp , mybe c aweq ade alsn die kot . so , try la lupekn . owg ta sudi . kite taley pkse gax :D
Faizal Fredley said…
hmm..cinta kpd manusia x kekal..cintalah kpd yg maha ESA..tu jer yg dpt aku bgtau...aku pu pernah merasainya gak...
Faizal said…
er... itu la..

Cinta kepada Yang Esa yang kekal abadi~
Eliza Sulaiman said…
bunoh aje .

hahaha

=p

*kiddin'*

redho jek la...

bumi nie berputar..

t terkene balik pd dye.. kui3!
Ayien Zulkifli said…
ala suh dia sabar je la :")
itu jalan yang terbaik.
bila kita mula bercinta
maka kte kene hadapi
dugaan bercinta itu
mmm cinta kadangkala manis
kadangkala pahit
cinta itu memang buta
dan cinta itu sebenarnye
tak selalu indah kerana
kadang kadang cinta itu
lebih menyakitkan dari
duri yang tajam
Faizal said…
@cik Eliza..
cukup jahat yea kamOO..
haha

@Ayien zulkifli..
Itulah.. da berbuih mulut nasihatkan dye nih~
Faizal said…
@CahayacintaIlahi..
Thanx yea!!

(*_*)
Pyka Rahmat said…
gmabr tu buat aku tersenyum
Faizal said…
@Pyka Rahmat...
gambar pe erk??

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..