Kau Sahabat Kau Teman

~Teman... Orang yang kita sayangi.. orang yang selalu ingin kita doakan,..orang yang ingin kita fahami lebih dalam, orang yang ingin kita beri ketika kita senang, dan tidak ingin kita bebani ketika sulit, dan manakala ia kesepian dan merasa seluruh dunia menjauh darinya, maka kita katakan :Temanku... sungguh seluruh dunia tidak pernah jauh darimu, justeru kitalah yang menjauh dari mereka, marilah kita sambut mereka, berbagilah untuk mereka, mari dengarkan impian mereka, sambutlah tawa mereka, hapuskan tangis mereka, karena kita adalah “cinta”~
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kelihatan dua sahabat sedang berjalan sambil menghirup udara angin petang… sambil leka berbual…

**Ehsan dari Pak Google

“ko tengok apa, Syu (bukan name sebenar)” soal Ana (bukan nama sebenar) memulakan bicara…

“aku tengok burung merpati atas pokok itu, comel”, balas Syu sambil tersenyum…

Ana turut melihat, “Indahkan hubungan burung merpati itu kan”….

“Benar kata kau, indah sungguh ukhuwah yang terjalin”.. Syu menyambung..
“Ana kenapa kau termenung”

“tidak ade pape, cume terpikir bagaimana jika sesuatu hari 6t… kita berpisah dan membawa haluan masing2… adakah kau masih akan ingat pada aku?” soal Ana sambil melirik pandangan pada Syu yang disebelahnye…

“semestinya aku ingat! Sampai dunia akhirat aku akan mengingatinya” balas Syu sambil mengusap jari jemari Ana…

“kenape kau mesti ingat pada aku?”

“kau adalah anugerah Allah pada aku”…

“ha? Anugerah Allah?”

“Ya, anugerah Allah pada aku.. Sepanjang kita bersahabat tidak pernah aku jumpa insan semulia kau”

“maksud kau?” soal Ana dengan penuh persoalan…

“kau selalu ingatkan aku tentang kebesaran Allah, tanggungjawab kita sebagai hambaNya, tanggungjawab seorang anak kepada ibu bapa dan seorang sahabat kepada seorang sahabat yang lain”

Ana hanya tersenyum mendengar kata2 Syu itu…

“Andai esok aku tiada, kau menangis tak Syu?”

Bersambung…..~~


**Ehsan dari Pak Google


**Credit to Syarifaa Zakaria (penulis asal)
**Setiap yang bertemu pasti akan berpisah.. yang mane ade hari ini, akan pergi jua suatu hari 6t~

-P@y Che-

Comments

noraauliyya said…
al0rrr npe besambunggg???
Faizal said…
haha..

6t bersambung yea~
ANIS HJ SUKARTI said…
alorrrrrr.........
to be continued plak.. takpe.. tunggu next chapter... hehe

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..