Salam Maulidur Rasul..

Assalamualaikum...

Hari ni.. aku nak ucapkan besday kepada seseorang yang sgt aku cintai... Semalam hari besday seseorang yang terulung... Mungkin aku tidak layak...

Hanya dia kekasih ALLah..

Mungkin jika dilihat secara zahirnya... ramai yang tidak menghiraukan... Kebanyakan mereka banyak yang menyambut VALENTINE... ramai plak yang kene tangkap basah.. ade gak yang kene tangkap khalwat.. tak malu ke korang?? Ish2.. korang tak tau ke pengertian hari Valentine tersebut??? Cukup memalukan...

Erm.. Esok.. 15 Februari 2011 bersama 12 Rabiulawal 1432 Hijrah.. Sambutan Maulidur Rasul.. hari kelahiran Nabi Muhammad...

Kadang2 aku malu mengganggap diri aku umatnye... Sedangkan Nabi sebelum mengenali kite, dia sudah pun menyayangi umatnye... Tau x?? Ape yang diucapkannya ketika menghembuskan nafas terakhir??

“Umatii, umatii, umatii”...... bermaksud umatku, umatku, umatku...

Setiap hari aku kagumi, setiap hari aku rindu...

Ingin aku mengikuti langkahnya..

“The Chosen One”...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alangkah indahnya hidup ini

Andai dapat kutatap wajahmu

Kan pasti mengalir air mataku

Kerna pancaran ketenanganmu



Alangkah indahnya hidup ini

Andai dapat kukucup tanganmu

Moga mengalir keberkatan dalam diriku

Untuk mengikut jejak langkahmu



Ya Rasulullah Ya Habiballah

Tak pernah kutatap wajahmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah

Kami rindu padamu

Allahumma Solli Ala Muhammad

Ya Rabbi Solli Alaihi Wasallim



Alangkah indahnya hidup ini

Andai dapat kudakap dirimu

Tiada kata yang dapat aku ucapkan

Hanya tuhan saja yang tahu



Kutahu cintamu kepada umat

Umati kutahu bimbangnya kau tentang kami

Syafaatkan kami

Alangkah indahnya hidup ini

Andai dapat kutatap wajahmu



Kan pasti mengalir air mataku

Kerna pancaran ketenanganmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah

Terimalah kami sebagai umatmu



Ya Rasulullah Ya Habiballah

Kurniakanlah syafaatmu

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



** lagu ini slalu aku ingati... Aku masih ingati ketika ustaz saifulislam menyanyikannya... waktu kem ibadah yang aku hadiri tahun 2010.. Terbaikkkkkkk!!!!

-P@y Che-

Comments

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..