Temuduga Technical Assistant

Assalamualaikum..
Hari ini.. aku nak berkongsi pengalaman aku ketika temuduga yang baru aku pergi tempoh hari...
 Pada mulanya ingat cam tak nak pergi.. tapi akhirnya.. aku pergi la jugak...
untuk jawatan Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Wilayah...
kat mana??
ha. yang nih rahsia je la.. sape yang tahu kene la diam..
shuuuuuiiiiiihhhh.........

Haha..
bertolak seawal pagi.. 6.15 pagi... nyiahaha... n aku sampai di sana dalam jam 8.50 pagi... Yeah.. kene tepati mase bukan??
haha.. Pakaian kene bergaya... bertali leher...
kasut kulit konfem(aku slalu simpan kasut nih coz kat pejabat aku gune kasut crocs jek)..
Sambil bawa 'kelayakan' aku...
hahaha!!

 fuh.. asal kosong je bangunan nih.. rupenye.. ini bangunan baru la.. banyak mende diorang tak buat ag..
ruang pun banyak terluang.. haha..
So, masuk je da jumpe ramai calon2 temuduga.. tengok2 pada list name ade 17 orang! aku orang yang ke bape ek.. entah...

 Yang pasti ramai juga yang aku kenal..
Senior UTM ade dua orang..
Sorang Zakeya, sorang wan messi... dua orang member praktikal dulu...
sorang Tutor Uitm.. dari Firm pun ade...
tapi yang pasti kebanyakannya student Uitm

 hahaha.. so yang besh ade 2 peringkat interview nih...

Peringkat 1 : Ujian GIS dan Autocad
Peringkat 2 : Public Speaking
Peringkat 3 : Temuduga

 Hahaha... mase peringkat 1... ade dua ujian.. walaupun mudah.. kalu xamalkan.. korang akan lupe bukan..
Aku gagal satu ujian.. aku xingat da GIS.. hahaha!!!! siot tol!! Las aku training kat MPKK aritu..

 Peringkat ke-2 pula Public Speaking.. Nasib baik dalam bahasa melayu.. hahah.. kalu tak tergagap aku!!
hahah.. soalan dye... Huraikan ape itu 'KERAJAAN KETIGA' dalam pentadbiran negara??... terbaik ar!!
Thanx to Pn azina.. sebab ade ajar kat UTM dulu.. n aku boleh la huraikan sedikit2 pasal KERAJAAN KETIGA ini...

**Sekadar gambar hiasan.. Ehsan Pak Google
Peringkat ke-3 ialah....
TEmuduga oleh Pengarah PErancang kat situ.. kalu tak silap aku ade pegwai OSC, pegawai dari JPBD dan beberapa oarang yang lain... Berikut perbualan kami!!! hahaha...

Pegawai OSC maybe(Gurl) : awak baru graduate yea?? dari U mane??

Payche : dalam September tahun lepas... saya keluaran UTM!! (dengan muke bangga)

Pengarah : so, faizal... ape yang awak rasa awak ada lebih dari orang lain... awak ade. tapi orang lain tiada...???


**Sekadar gambar hiasan.. Ehsan Pak Google

Payche : Saya rasa bla bla bla.. (mase nih bukan main aku angkat punggong sendiri, tp aku rase aku ade perut yang lebih kot,hahaha)

Pengarah : Ok2.. dan saya ade bace dalam surat khabar Sinar tempoh hari, di mana MB Perak, ade menyatakan Bandar tett boleh dibangunkan sebagai Bandar Profesional... So, bagi awak, ape yang boleh dibangunkan disini??

Payche : Berdasarkan pengamatan dan pandangan saya.. bla bla. bla.. (malu ar nak citer,heheh)

Pengarah : ooo... dari segi bagaimana nak tarik orang datang ke sini? ape sektor dan elemen yang perlu dibangunkan??

Payche : Saya rasa semestinya sektor bla.. bla... bla.. (menyesal aku xstudy abis pasal bandar tett) dan sy juga melihat tahap kemampanan bandar tett dimana hanya mencapai sederhana mampan iaitu 76.19 shj mengikut sistem murniNET... (tau plak aku.. hehe)

Pengarah : ha... mengikut sektor yang dinyatakan, ape elemen yang mungkin awak nak cadangkan...
Payche : bla.. mungkin.. bla... bla... (aduih, ade lagi nak tanye)

Pengarah : ok... sy rase itu shaja je la... Insyaalaah... doa2 je la... kalu dapat, alhamdullillah, kalu tidak... apply la lagi jika ade kekosongan... 

Payche : Ok2.. xde masalah.. terima kasih yea... (aku salam semua n aku blah la)

hahahah!! so dari situ, baru la otak planning aku baru nak diperah... ahhaha.. siot je kan... memang terangkat gak pale otak nih menjawab... so... Memang terbaik ar interview kali ini,,, memang mencabar... Aku suke2!!

Dapat ke tidak aku tak kesah.. janji aku rase pengalaman yang aku timbang memang banyak giler.. pape pun doakan2 yea untuk payche!

So.. itu shaja tentang interview aku... selepas itu, aku terus gerak ke KL... sebab mencari sumtin yang berharga kat sane... 

thanx semua sebab membace...

**bandar tett itu adalah rahsia ye korang semua.. bye2...

-P@y Che-

Comments

selipar biru said…
all the best!

doa byk2~
IEKAH MOKRI said…
all the best......insyaalah dah g temuduga pasni doa2 lah bebanyak minta2 dipermudahkan urusan plehnyer
Faizal said…
@iekah mokri..
yeke.. insyallah!!

@mawar_berduri...
thanx yea!
Faizal said…
lar.. haha.. saje ar nak rahsia~ hahaha
sArA said…
all da best :)
tetiba ase nebes nk interview nt
huhuhu
Faizal said…
@syasya.. nape?? interview jugak ke 6t??
+qasih nadira+ said…
terbaiklah interview awk~makin takut plak nak g cari keje t pas abes belajar~heehehe~
Faizal said…
ish. ape lak takut..
tuh semua pengalaman la awak!
Ummi AmnaAmzar said…
ummi bc ummi yg berdebar tau sbb ummi ni dah penah interview gomen lenih dr 5 kali...hehe tp jwtn pemb. tadbir jerrrr
Faizal said…
@Ummi!

yeah...
slalu ke???
hehe...
same la..
skunk pown sy PT je nih...
nih kire 1st time pegi interview gred tinggi ckit..
hahah!

Popular posts from this blog

Kecederaan Lutut (Ligamen Anterior cruciate

Thank you nuffnang !!!

Temuduga SO / Pegawai Penempatan..